A varázslat az italban rejlik

Kaptam egy smoothie gépet a közel múltban és bár inkább nyáron érzem szükségét, azért próbálgattam a turmixokat. Most, hogy kezdődik a meleg idő, egyre inkább hasznosnak vélem a gépet. Ezért leírom mire jutottam.

Amiket én kipróbáltam, elsősorban az itthon talált alapanyagokból készült. Én bevallom feleslegesnek találom kókusz tejet, mandulatejet,...stb venni egy smoothie-ért. Magában is simán megállják a helyüket és a pedagógus fizetés sem engedi ezeket a luxus cikkeket.

No, de íme néhány ötlet:

Édes répaturmix: 

Hozzávalók:

2 dl rostos sárgarépalé
1 banán
1 alma
1/2 citrom
1 cm gyömbér
1 ek chia mag

Téli narancsturmix:

Hozzávalók:

1 nagy narancs
1 kisebb darab gyömbér
1 sárgarépa
1/2 citrom leve
1 ek méz

Fontos megpárolni a répát előtte fedő alatt s kifacsarni a citrom és narancs levét.

Körtés-joghurtos banánturmix:

Hozzávalók:

2 körte
1 banán
2 dl tej (rizstej, mandulatej, szójatej ízlés szerint)
1 dl joghurt
fahéj
szerecsendió

Csokis smoothie:

Hozzávalók: 

3/4 csésze forró csokoládé, ezt 3/4 csésze forró vízből és 3 teáskanál magas kakaótartalmú kakaóporból készítsd el
1 érett banán
egy csipet reszelt szerecsendió
egy csipet őrölt fahéj
2 teáskanál méz (ha nem lenne elég édes)

Immunerősítő smoothie:

Hozzávalók: 

¼ csésze fekete áfonya
4-5 nagy szem eper
1 kis alma
1 evőkanál juharszirup vagy méz
¼ csésze aszalt vörösáfonya
3 dl víz

Narancsos-ananászos smoothie:

Hozzávalók: 3,5 dl ananászlé, vagy 3 bögrényi felkockázott ananász
3,5 dl frissen facsart narancslé
1 banán
2 evőkanál méz
¼ teáskanál fahéj

Próbáljátok ki őket!

Várom a ti kedvenc smoothie-ok receptjét!