Athénban bóklászva

Utazásunk 2. fejezete

Ahogy ígértem visszatértem görög utazások második fejezetével. Nem mondom, hogy ez volt a legjobb napunk, hisz minden napban volt valami szép, ami miatt az lehetne. Talán ez volt az első nyaralásunk, ahol végre nem akartuk mindent egyszerre megnézni. Kényelmesen keltünk fel és indultunk el, sokszor délben indultunk útnak. Visszaértünk 5-6-7 fele és egy kis pihenő után vissza a város forgatagába vacsorázni egyet.

3. nap: Ezt a napot a városnézésre szántunk, hisz erre a napra vettük meg belépőjegyünket az Akropoliszra előre online. Ez a kombinált belépőjegy lehetővé tette, hogy további híres helyeket is felkeressünk, mint például: Görög agora, Római agora, Hadrianus Könyvtára, Olympeion, Kerameikos, Lykeion. Nekünk a végén kettő kimaradt, de a többit nagyon élveztük. Az Akropolisztól tartottunk, mert a Monastiraki térről nézve elég magasan helyezkedett el. A séta felfelé nem volt annyira vészes, mint gondoltuk, sőt még nagy sorokról sem beszélhetünk a belépésnél. Mi egy délutáni időpontot választottunk, hát ha egy kis naplementét is bele tudunk csempészni a kilátásba, de valószínűleg ezt nem nyáron fogjuk megtapasztalni, hisz akkor ment le a nap, amikor mi már a szállásunkon lévő pihenőn is túl vacsoráztunk a városban. Talán majd legközelebb sikerrel járunk. :) 

Az telefonunk egészség alkalmazásán tisztán látszik, melyek voltak a strandolós és melyek a városnézős napjaink, hisz ezeken a napokon körülbelül 15-20 kilométert sétáltunk. 

Ezen az estén találtuk meg azt a csodás cukrászdát, ami a Mary Poppins-ból merítette dizájnját. Fantasztikusan nézett ki. Megfogadtuk, hogy itt ennünk kell, de bármikor arra tévedtünk nem voltunk éhesek, vagy épp az édeset nem kívántuk, így ez egy későbbi bakancslistánk pontja lesz.

mar1.jpg

 

mary3.jpg

Aznap este finom souvlakit ettem, a férjem meg carbonara spagettit. Nem tudom, hogy csinálom, de mindig nekem sikerül rendelni a legnagyobb adagot. :D

4. nap: Ismét egy nyugis strandolós nap, amit kicsit megbántunk, mert bár meleg volt, a szél viszont hűvös, így nem volt annyira felhőtlen a pancsolásunk. Hamarabb is visszamentünk a városközpontba. Azonban ez is egy fontos mozzanata volt utazásunknak, hisz ezen a napon találkoztunk magyar borokkal a boltban. 

Pont egy nappal korábban mondtam a férjemnek, hogy míg itt vagyunk nekem ennem kell valami tengerherkenytűs kaját. Ez a negyedik napra meg is érett, hisz este már csak azt kerestem az étlapokon, de egy olyat nem találtam, amit én ettem volna. Persze, nem azért, mert nem volt a kínálatban, csak másképp, mint én gondoltam. Én ugyanis a tengeri gyümölcsös spagetti után áhítoztam. Nagy nehezen megtaláltuk, vagy pontosabban egy étterem előtt invitáló segített nekünk. Nagyon felderültünk, hogy végre nem kell tovább sétálni korgó hassal. Megérte keresgélni!

45.jpg

43.jpg

Hamarosan újra jelentkezem görög élményeinkkel, tapasztalatainkkal!

Nektek melyik görög étel ízlett a legjobban?