Meggysör házilag

meggy-natur_-547x466.jpg

Egy barátnőméket kérdeztem meggybefőtt készítés ügyében és egy kis idő elteltével elküldte nekem egy házilag készíthető meggysört recepjét, ami nem bonyolult és finom. Így gondoltam kipróbálom.

Hozzávalók:
- 300 g meggy
- 200 g kristálycukor
- 1/3 mk szárított élesztő
- 1,75 dl víz

Elkészítés:
1. Mossuk meg a meggyet, magozzuk ki, majd turmixoljunk össze.
2. Egy sűrű szövésű, tiszta konyharuhán szűrjük át. A sörhöz 2dl meggylére les szükségünk.
3. A 2l-es palackba beletöltjük a többi hozzávalót: cukor, só, élesztő.
4. Beleöntjük e meggylevet, majd felöntjük vízzel.
5. Jól összerázzuk, majd 24 órán át állni hagyjuk szobahőmérsékleten, majd lehűtjük és elfogyasszuk.

Mivel csak másfél literes palackom volt én kicsit változtattam rajta, de remélem finom lesz. Holnap estére megtudjuk. :)

Próbáljátok ki ti is!