Húsvéti töltött kalács

Szeretem a Húsvétot, de sohasem tudok annyit enni, hogy ne legyek éhes, emiatt mindig vegyes érzelmeim vannak a húsvéti sonka, tojás, zöldség kombóval.

Két éve készítem el a Gasztroangyal műsorban látott húsvéti töltött kalácsot, melyet a családom is imád. Ezért megnyertem a húsvéti ünnepeket magamnak, mint vendéglátó. :)

Ebben a fonott kalácsban három különböző ízesítés található. Ami közös a három ízesítésben az a krémsajt. A receptet annak idején ki is írtam a saját kis receptfüzetembe, és ez volt a szerencsém. Az idei évben kerestem a receptet az interneten, de már Borbás Marcsi oldalán nem leltem. Egy másik oldalt láttam, ami elsőre úgy tűnt az eredeti. Azonban jobban megnézve, leírásbeli hiányosságok, arányok stimmeltek. Nem mondom, hogy az nem jó, mert nem készítettem el. Azonban elhoztam az eredetileg leírt receptet.

Húsvéti töltött kalács

Hozzávalók a tésztához:
70 dkg liszt
2 evőkanál cukor
20 dkg vaj
4-5 dl tej
5 dkg élesztő
1 kávéskanál só
2 tojás sárgája
1/2 dl olaj

Hozzávalók a töltelékekhez:
75 dkg krémsajt (natúr tömlőssajt megfelelő) - három felé osztva
30 dkg főtt sonka
tormagyökér
4 főtt tojás
1 evőkanál mustár
frissen őrölt fehér bors

Tészta elkészítése:
1. Szitáljuk le a lisztet egy tálba, majd csináljunk egy mélyedést a közepébe. 1 dl tejbe feloldott kevés cukrot és morzsált élesztőt. Tegyük a liszt közepébe és hagyjuk felfutni.
2. Amikor felfuttattuk az élesztőt tegyük hozzá a többi alapanyagot és gyúrjuk össze.
3. Tegyünk langyos helyre és hagyjuk, hogy a duplájára keljen.

Töltetlékek elkészítése:
1. Meghámozom a tormagyökeret és reszelő kislyukú részén lereszelem.  (Én maximum egy fél tormát szoktam lereszelni, mert annyi nem a kedvencünk.) Majd összekeverem a krémsajt 1/3-ával.
2. A keményre főzött tojásokat megpucolom, majd félbevágva az aprítóba dobom, hozzáadom az 1/3 krémsajtot, a mustárt és az őrölt fehérborsot, sót.
3. A főtt sonkát apró kockákra vágom és lekeverem a maradék 1/3 krémsajttal.


Mindhárom tölteléket ízlés szerint lehet még ízesíteni, de szerintem így is elég erőteljes ízük van.

Kalács készítése:
1. Lisztezett deszkára rakom a megkelt tésztát. Három egyenlő részre osztom.
2. Egyszerre csak egy adaggal foglalkozom. Téglalap alakúra nyújtom ki, majd eloszlatom rajta az egyik tölteléket. Majd felhengerítem. A másik kettő töltelékkel is ugyanígy teszem.
3. Összefogom a hengerek végét és egyszerű hármas fonással kialakítom a kalácsot.
4. Belerakom a kivajazott tepsibe, majd megkenem felvert tojással.
5. Ezután még 30 percig hagyom kelni.
6. 220 fokon kezdem sütni, majd 5 perc után 170 fokra csökkentem és 45 percig sütöm.

Készítsétek el a ti is, és mondjátok el a véleményeteket! :)

img_20180403_132632_1.jpg

img_20180403_143406_1.jpg